Hebben ze daar wel een föhn? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van monkey-business - WaarBenJij.nu Hebben ze daar wel een föhn? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van monkey-business - WaarBenJij.nu

Hebben ze daar wel een föhn?

Door: Sabrina

13 Februari 2018 | Nederland, Amsterdam

Met je moeder op vakantie is één ding, maar samen backpacken in Midden-Amerika? Backpacken met je moeder; ja, wel even wat anders dan ik gewend ben. Met de rugzak, maar in wat duurdere (of minder goedkoop, het is maar hoe je het ziet) ho(s)tels. Geen slaapzalen, vieze kamers en geen gedeelde badkamers. Misschien wat minder avontuurlijk in meerdere betekenissen van het woord. Tegelijkertijd is dit een avontuur op andere vlakken. Wie kan dat nou zeggen, rondreizen mét een rugzak mét mams. Andere gesprekken en ervaringen. Super tof toch, dat we dit samen kunnen doen?

Al tijden denkt ze na over het meenemen van spullen. Wat hebben we nodig? Welke kleding is handig? Kan dit wel? Moet dit niet anders? Reinier volgt de voorbereidingen vol afschuw. 'Zou nooit zo op vakantie gaan, naar van die apenlanden. Beter een paar centen meer uitgeven en gaan golfen in Islantilla'. Tja.

Haar backpack is een week geleden al ingepakt. Niet anders verwacht, maar het gewicht valt reuze mee. Paar shirts, 2 korte broeken, en een tas vol ondergoed. Om weg te gooien, uiteraard. De dag voor vertrek. Aan de telefoon met Delta airlines. Op de tickets al zichtbaar dat we geen stoelen hebben naast elkaar. Kan niet de bedoeling zijn, een vlucht van 58 uur en niet naast je dochter zitten. 'Ja, maar mevrouw, hoe oud is uw dochter dan?'. '26...'.

Heb alle vertrouwen in deze onderneming. Vliegtuig nr. 1 vertrekt om 17u richting de States. Als alles volgens planning verloopt zijn we morgen begin van de middag (NL tijd) in Guatemala-Stad. We houden jullie op de hoogte!

• 13 Februari 2018 - 12:46

Jurgen:

Super gaaf dat jullie deze reis samen gaan maken! Het is allemaal wat hè? Tijdens je vijf-en-vijftigste(!) verjaardag rondsjouwen, met zo’n iets te lompe tas op je rug, door van die apenlanden. Ik ben het volledig met de stelling van Reinier eens. Een golfvakantie naar Islantilla voor een paar rotcenten meer is het betere werk.

Gelukkig is het nu geregeld met Delta Airlines dat jullie naast elkaar kunnen zitten tijdens de meerdere (dramatische) vluchten van vandaag en morgen. Geen verkeerd begin van de trip.

Enjoy!

• 19 Februari 2018 - 21:50

Reinier:

Toch nog even opgezocht. Er zijn een aantal betekenissen voor 'monkey business' die mijn reactie, zoals hierboven nogal plastisch weergegeven, in een wat genuanceerder daglicht plaatsen:
    (US, slang) Wasting time, or effort, on some foolish project. / An activity that is considered silly, or stupid, or time-wasting.
    of: (idiomatic) An activity that may be considered illegal, questionable, or a vice, but not felonious.
    Dat zegt - denk ik - voldoende.

NB: De berichten en foto's die jullie inmiddels doorgestuurd hebben zijn overigens - laat ik zeggen - niet onaardig ;-)